Provozní řád mobilního maséra
Provozní řád je zpracován v souladu s § 19, § 20, § 21, § 22, § 100 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, v platném znění, a § 51, § 52 vyhlášky č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, v platném znění.
I. Identifikace provozovatele:
Provozovatel: Zdeńka Kudrnová
(dále jen pracovník)
Sídlo: Podbrdy
76, 267
27 Podbrdy
IČ: 72796812
Tel. : +420 735 145 555
E-mail:
zdenka@uvolnenitela.cz
Web: www.uvolnenitela.cz
Provozní
doba: dle telefonických objednávek
Vznik oprávnění pro výkon činnosti: - 27.03.2023
Druh a rozsah poskytovaných služeb:
Masérské,
rekondiční a regenerační služby
II. Druh a rozsah poskytovaných služeb:
Služby vykonává pracovník s příslušným vzděláním, odbornou způsobilostí a znalostmi nutnými k ochraně veřejného zdraví.
Zdravotní průkaz osoby poskytující služby je uložen v sídle. Je k předložení na vyžádání klienta.
Poskytované jsou masérské služby sportovní, regenerační, rekondiční a relaxační.
Služby jsou poskytované v domácím nebo v hotelovém prostředí, ve sportovních zařízeních, firemních prostorech a dalších prostorech dle požadavků klienta.
Výkony porušující integritu kůže se neprovádí.
III. Podmínkou pro poskytnutí služeb:
Přístup k umyvadlu s pitnou tekoucí teplou i studenou vodou.
Přístup na WC.
Dostatečné osvětlení a teplota v místnosti.
Prostor pro převléknutí maséra do pracovního oděvu.
Dostatečný prostor pro rozložení přenosného masérského lehátka.
Dostatečný manipulační prostor pro maséra.
IV. Použití strojů, přístrojů a dalších zařízení:
Masážní skládací dřevěné lehátko značky Master Massage – Montclair Barcelona.
Nejsou používány žádné speciální přístroje.
V. Kontraindikace (okolnost nebo stav vylučující některé postupy a výkony při poskytování služeb):
Služba bude poskytována pouze zdravým a dospělým jedincům, eventuelně po konzultaci s lékařem (např. těhotenství).
Poskytnutou službou nejsou sledovány terapeutické účinky, tedy léčení, terapie či uzdravení.
V rámci výše uvedené poskytované služby nesmí být prováděny výkony na nemocné kůži, manipulace s jizvami a mateřskými znaménky, výkony na sliznicích, oční spojivce a rohovce.
Při náhodné kontaminaci pokožky osoby poskytující službu nebo zákazníka biologickým materiálem (zejména krví) musí být provedena desinfekce kontaminovaného místa desinfekčním přípravkem s virucidním účinkem.
VI. Zásady osobní hygieny:
Osoba poskytující službu si myje ruce v tekoucí teplé vodě s použitím vhodného mycího (případně dezinfekčního) prostředku v umyvadle určeném pro mytí rukou před a po každém poskytnutí služby, po použití toalety, po manipulaci s odpady a při jiném znečištění. K osoušení rukou se používají vysoušeče či ručníky pro jednorázové použití.
Osoba poskytující službu nosí po celou dobu poskytování služby čistý pracovní oděv a obuv.
Osoba poskytující službu se nepohybuje v pracovním oděvu a v pracovní obuvi mimo místo, kde jsou služby poskytovány.
Osobní ochranné pracovní prostředky, které odpovídají prováděné pracovní činnosti, se používají pouze čisté a bezpečné pro zdraví osob.
VII. Lékárnička:
Lékárnička je vybavena dle charakteru poskytované služby a dále přípravky určenými k zástavě kapilárního krvácení, např. Gelita-spon, přípravky k dezinfekci drobných poranění - prostředky s antiseptickým a s virucidním účinkem, např. Jodisol.
Doba použitelnosti (exspirace) prostředků lékárničce nesmí být překročena. Pro každý zákrok musí být použito čistého vatového tamponu, který nelze opakovaně používat.
VIII. Ochrana zdraví spotřebitele:
Oděv zákazníka je nutno při práci krýt čistou rouškou.
Při všech úkonech musí být na každého zákazníka použity ručníky a ubrousky vyprané, vyžehlené nebo jednorázové.
Podpěry pod hlavou musí být přikryty podložkou na jedno použití.
Osoba poskytující službu musí být vybavena dostatečným množstvím nástrojů a pracovních pomůcek tak, aby na každého zákazníka byly používány čisté. Pracovní pomůcky, které se těžko čistí a dezinfikují, je zakázáno používat. Pro každého zákazníka se používají čistě umyté a vydezinfikované nástroje, event. sterilní dle charakteru poskytované služby.
IX. Dezinfekce ploch, nástrojů, pomůcek:
K dezinfekci se používají pouze schválené dezinfekční prostředky, a to dle návodu k použití na etiketě výrobku. Z důvodu zabránění vzniku odolnosti mikroorganizmů vůči přípravku, event. alergizaci osoby poskytující službu, se dezinfekce různými aktivními látkami střídají v intervalu jednoho týdne. Dezinfekční prostředky nesmí mít prošlou dobu použitelnosti.
Nástroje a pomůcky se po použití řádně mechanicky očistí, omyjí horkou vodou s přídavkem saponátu, vydezinfikují a opláchnou pitnou vodou.
V případě znečištění biologickým materiálem se okamžitě překryjí plochy, předměty a nástroje kontaminované biologickým materiálem mulem nebo papírovou vatou namočenou v účinném dezinfekčním prostředku s virucidním účinkem (viz návod na etiketě výrobku). Po expozici se místo očistí a provede se úklid s použitím dezinfekčního prostředku. Nástroje se po dezinfekci prostředkem s virucidním účinkem (lze ponořit do připraveného dezinfekčního roztoku s virucidním účinkem) mechanicky očistí horkou vodou s přídavkem saponátu, usuší, uloží do obalu a vysterilizují.
Při náhodné kontaminaci pokožky osoby poskytující službu nebo zákazníka biologickým materiálem musí být provedena dezinfekce kontaminovaného místa dezinfekčním prostředkem s virucidním účinkem (viry ničícím).
X. Sterilizace:
Neprovádí se.
XI. Kosmetické přípravky:
Je povoleno používat pouze kosmetické přípravky, které vyhovují právním předpisům na ochranu veřejného zdraví.
XII. Zásady běžné očisty pracovního místa:
Po ukončení obsluhy každého zákazníka musí být pracovní místo řádně očištěno, použité nástroje a prádlo uloženo zvlášť od čistého, papírové ubrousky a vata uloženy do kryté nádoby nebo igelitového obalu. Tato nádoba musí být denně vyprázdněna a dezinfikována. Igelitový obal je používán jednorázově. Vaničky, mísy a umývadla musí být po každém použití vymyty a dezinfikovány.
Minimálně jedenkrát týdně jsou veškeré pomůcky čištěny za použití dezinfekčního prostředku.
XIII. Manipulace s tuhým komunálním odpadem a nebezpečnými odpady:
Nebezpečné odpady během poskytování služeb nevznikají.
Ukládání tuhého komunálního odpadu je realizováno do kryté nádoby na odpadky, která se denně vyprazdňuje, dezinfikuje nebo do igelitového obalu na odpadky, který je používán jednorázově.
Tento odpad je likvidován po odchodu od klienta, uložením do nádob určených na komunální odpad.
Likvidace odpadů je zajištěna smluvně.
XIV. Způsob zacházení s prádlem:
V sídle firmy je vyčleněný omyvatelný nábytek vhodný k oddělenému skladování čistého a použitého či špinavého prádla. Tento nábytek je jednou týdně nebo dle potřeby dezinfikován.
K oddělenému ukládání čistého a použitého či znečištěného prádla je využito jednorázového igelitového obalu nebo uzavíratelných plastových boxů, které jsou jednou týdně nebo dle potřeby dezinfikovány.
Při praní, sušení, žehlení a ukládání použitého či špinavého prádla je zamezeno styku s civilním prádlem. Tyto úkony jsou realizovány v místě sídla.
Pro transport pomůcek je využívána cestovní taška, kosmetický kufr a obal na masérské lůžko. K oddělenému transportu čistého a použitého či znečištěného prádla je využito jednorázového igelitového obalu nebo uzavíratelných plastových boxů, které jsou jednou týdně nebo dle potřeby dezinfikovány. Při transportu je s pomůckami nakládáno opatrně, aby nedošlo ke kontaminaci.
Pracovní oděv a obuv je ukládána a prána mimo civilní ošacení v místě sídla.
V případě znečištění pracovního oděvu je k dispozici náhradní čistý oděv.
Praní probíhá v prostředcích s dezinfekčním účinkem k tomu určených.
Je zamezeno vstupu nepovolaných osob a zvířat na místo, kde jsou služby poskytovány s výjimkou vodícího psa pro nevidomé osoby.
V místě, kde jsou služby poskytovány je zakázáno jíst, pít, kouřit (mimo prostory vyčleněné pouze pro personál).
Datum zpracování: 18. 04. 2023
Provozní řád zpracoval: Zdeňka Kudrnová
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Provozní řád dle § 21 odst. 3 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů
Provozní řád masáží
1. Záhlaví:
Zařízení: Yogaway, Na Parkáně 367/14, 266 01 BEROUN, tel: 735145555, email: zdenka@uvolnenitela.cz
Provozovatel: Zdeňka Kudrnová, IČO: 72796812, Podbrdy 76, Podbrdy
tel: 735145555, email: zdenka@uvolnenitela.cz
Počet zaměstnanců: 0
Provozní doba: dle předchozí telefonické domluvy
Poskytované služby: Masérské, rekondiční a regenerační služby
Oprávnění pro výkon činnosti:
Kolaudační rozhodnutí, souhlas s užíváním: Městský úřad Beroun - odbor územního plánování a regionálního rozvoje, Husovo nám. č.p. 68, Beroun- Centrum, 266 01 Beroun 1
Datum vydání: 28.11.2023
Spis. zn.: 81890/2023/VÝST
Živnostenské oprávnění: Vydal Obecní živnostenský úřad, Masérské, rekondiční a regenerační služby ze dne 27.03.2023
Provedené rekvalifikační kurzy:Osvědčení o získání profesní kvalifikace Masér pro sportovní a rekondiční masáže, vydané de 14.2.2023
Originály dokumentů, příp. kopie jsou k dispozici u provozovatele na provozovně.
Zařízení tvoří následující místnosti a prostory:
A) provozní místnost (o ploše 15 m2): v 1 NP komerčného objektu na výše uvedené adrese.
+ vybavení:
masážní lehátko (1ks)
klekací masážní stolička (1ks)
skříň s přihrádkami (1ks)
pojízdný stolek (2ks)
stolek (1ks) + křesílka (2ks)
věšák (2ks)
umyvadlo s teplou a studenou vodou (1ks)
skříňka pod umyvadlo (1ks)
koš na odpadky (1ks)
koš na použité prádlo (1ks)
B) vedlejší prostory (o ploše 10 m2): hygienické zázemí pro personál (1x kabina WC), hygienické zázemí pro zákazníky (1x kabiny WC, umyvadlo v předsíni, 1x sprchový kout), úklidová komora s výlevkou s přívodem teplé a studené vody.
Parametry prostředí:
větrání: přirozené (okna)
osvětlení: kombinace denního (okna) a umělého (zářivky/žárovky) osvětlení
vytápění: radiátor pod oknem
úprava povrchů podlah a stěn:Provozní místnost: keramická dlažba, výmalba, tapety a keramický obklad kolem umyvadla. Toalety: litá podlaha, keramický obklad, výmalba, Sprcha: litá podlaha, výmalba, plast
Přístrojové vybavení a jeho použití:
žádne
Používané masážní přípravky:
rostlinné oleje (kokosový, mandlový, slunečnicový) v bio kvalitě
S přípravky je nakládáno dle přiloženého návodu k použití a skladování. Přípravky nesmí mít prošlou dobou expirace uvedenou na obalu.
Používané masážní pomůcky:
jednorázové rukavice (nitrilové, vinylové, latexové). Jednorázové pomůcky se opakovaně nepoužívají.
Při poskytování služeb jsou používány jen pomůcky, kosmetické prostředky, přístroje a další výrobky, které splňují požadavky platných, obecně závazných právních předpisů, které se na ně vztahují.
Evidence:
Provozovatel vede elektronickou evidenci klientů a dokumentaci o seznámení klienta s možnými kontraindikacemi výkonu a dalšími riziky výkonu dle charakteru poskytované služby včetně upozornění klienta na dobu a postup, který je nutno dodržovat po ukončení poskytnuté služby.
2. Zásobování vodou:
Zásobování veřejným vodovodem: zásobování studenou a teplou užitkovou vodou z veřejného vodovodního řádu města Beroun
3. Nakládání s odpady a odkanalizování:
Četnost odstraňování odpadu komunálního: provozovna je vybavena dostatečným množstvím odpadkových košů – vyprazdňování 1x denně s následnou očistou, dezinfekcí a vložením nového igelitového obalu.
Odvoz komunálního odpadu zajišťuje obec Libomyšl dle svozového plánu, 1x týdně.
S odpadem kontaminovaným biologickým materiálem se nakládá jako s odpadem nebezpečným.
Nebezpečný odpad: nevzniká
Odpovědná osoba: Zdeńka Kudrnová
4. Zásady poskytování služeb zákazníkům:
Pracovní oděv: zaměstnanci používají ochranný pracovní oděv světlé barvy a vhodnou pracovní obuv. Před zahájením pracovního procesu se zaměstnanci převléknou do čistého pracovního ochranného oděvu, který je měněn v průběhu pracovní doby v případě znečištění nebo kontaminace biologickým materiálem. Doplňte popis odděleného ukládání civilního a pracovního oděvu.
Nehty provozovatelky jsou vždy krátce ostříhané.
Mytí a dezinfekce rukou personálu: před a po každém poskytnutí služby, po použití WC, při přechodu z práce nečisté na čistou. Mytí rukou probíhá v tekoucí teplé vodě s použitím mycího a dezinfekčního prostředku, osušení rukou jednorázovým papírovým ubrouskem. Používá se antibakteriální mýdlo
Neprovádí se výkony: na nemocné kůži, manipulace s jizvami a mateřskými znaménky,výkony na sliznicích, oční spojivce a rohovce apod.
Manipulace s jednorázovým materiálem: použitý materiál na jedno použití je likvidován ihned zdravotně nezávadným způsobem, bez jakékoliv další manipulace
Odpovědná osoba: Zdeňka Kudrnová
5. Úklid:
Popis a četnost úklidu:Úklid všech prostor v rámci provozovny je prováděn bezprostředně po znečištění, jinak dle potřeby, nejméně však 1x denně na vlhko. Nejméně jednou týdně s použitím dezinfekčních roztoků dle návodu k použití.
V rámci úklidu je prováděna očista všech podlah, pracovních ploch včetně nábytku,
Uložení úklidových pomůcek a prostředků: uzavíratelné skříňce pod umyvadlem
Používané úklidové prostředky: Savo, Domestos, Sanytol
Mytí oken, dveří a svítidel: 1x 3 měsíce, včetně praní záclon a závěsů, mytí žaluzií, jinak bezprostředně po znečištění.
Malování, oprava omyvatelných částí stěn: min. 1x 2 roky, jinak bezprostředně po znečištění nebo poškození.
Odpovědná osoba: Zdeňka Kudrnová
6. Dezinfekce:
K dezinfekci se používají pouze schválené prostředky (virucidní, baktericidní a fungicidní účinek) a je dodržován návod k jejich použití stanovený výrobcem
Osobní ochranné pomůcky při práci s dezinfekčními prostředky: uveďte jaké, dle charakteru poskytované služby (např. pracovní oděv, pracovní obuv, zástěra, ochranná rouška, ...)
Poučení pracovníků o zásadách první pomoci: ano, min. 1x ročně
Četnost střídání dezinfekčních prostředků: min. 1x 3 měsíce, dle účinné látky v dezinfekčním prostředku
Uložení dezinfekčních prostředků:skříňka pod umyvadlem v provozní místnosti
Dezinfekční prostředky na pokožku: Spitaderm, Septoderm, Sterillium,
Dezinfekční prostředky na plochy a povrchy: Incidur, Incidin, Savo, Desident spray, Sekusept aktiv
Dezinfekční prostředky na pomůcky (lávové kameny, atd.): Desident spray, Despray
Dezinfekce nástrojů a pomůcek, které neporušují integritu kůže:
Použité nástroje a pomůcky jsou po každém zákazníkovi takto zabezpečeny:
Postup při čištění a dezinfekci nástrojů a pomůcek(I. stupeň dezinfekce): pracovní nástroje a pomůcky vždy po každém použití řádně mechanicky očistíme, omyjeme horkou vodou s přídavkem saponátu, dezinfikujeme a nakonec opláchneme pitnou vodou.
Nástroje kontaminované biologickým materiálem:nejdříve vložíme do připraveného dezinfekčního roztoku s virucidním účinkem (I. stupeň dezinfekce), po uplynutí expoziční doby nástroje vyjmeme, opláchneme pitnou vodou, mechanicky očistíme, osušíme. Následuje II. stupeň dezinfekce; nástroje vložíme do připraveného dezinfekčního roztoku, po uplynutí expoziční doby nástroje vyjmeme, opláchneme pitnou vodou, osušíme a uložíme do uzavíratelné dózy.
V případě kontaminace ploch a předmětů biologickým materiálem, se provede jejich okamžité překrytí mulem nebo vatou namočenou v účinném dezinfekčním prostředku s virucidním účinkem. Po expozici se místo očistí a provede se úklid s použitím dezinfekčního prostředku.
Při náhodném porušení integrity kůže u spotřebitele nebo zaměstnance se provede dezinfekce místa poranění, a to dezinfekčním prostředkem s virucidním účinkem, překryje sterilním obvazem. Dále se postupuje dle charakteru poranění.
Dezinsekce a deratizace se provádí profylakticky jedenkrát ročně a dle potřeby - použití přípravků k tomu vhodných po konzultaci s odbornými pracovníky DDD (dezinfekce, dezinsekce, deratizace).
Odpovědná osoba: Zdeńka Kudrnová
7. Manipulace s prádlem:
V provozovně je používáno prádlo, které je z materiálu, který se dá vyvařit (bavlněné ručníky, bavlněné prostěradla.) nebo jsou používány pomůcky určené k jednorázovému použití.
Masážní lehátko je pro každého zákazníka přikryté čistým prostěradlem a jsou připravené čisté bavlněné ručníky.
Prádlo je poskytováno pro každého zákazníka jednorázově, opakované použití prádla se nepřipouští.
Uložení čistého prádla: čisté prádlo je uskladněno v sídle firmy v samostatné skříni pravidelně 1x týdně dezinfikovaná
Uložení použitého prádla:použité prádlo se uchovává v jednorázových plastových pytlích ve provozovně a místě k tomu určeném.
Transport čistého a použitého prádla: čisté prádlo se převáží v přepravním plastovém vaku, který se čistí a dezinfikuje každy den po použití. použité prádlo se převáží v jednorázových igelitových pytlích. Prádlo se převáží tak, aby nedošlo k poškození obalu.
Praní prádla: odvoz použitého prádla k vyprání probíhá každý den po skončení provozní doby. Pradlo se pere v domácím prostředí odděleně od ostatníhoprádla. Pere se na 90°C a následně se suší v sušičce a vysokou teplotu. .
Odpovědná osoba: Zdeňka Kudrnová
8. Lékárnička 1. pomoci:
Provozovna je vybavená lékárničkou 1. pomoci, její obsah je v souladu s poskytovanými službami. Lékárnička 1. pomoci obsahuje dezinfekční prostředky, obvazový materiál, náplasti atd. Pravidelně probíhá kontrola expirace obsahu lékárničky 1. pomoci.
Na pracovišti je přísný zákaz kouření, konzumace jídla a vstupu zvířat s výjimkou vodících psů nevidomých osob.
V provozovně nelze přechovávat předměty pracovníků nesouvisející s výkonem práce.