google-site-verification: google139fe9b610750d68.html

Provozní řád mobilního maséra


Provozní řád je zpracován v souladu s § 19, § 20, § 21, § 22, § 100 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, v platném znění, a § 51, § 52 vyhlášky č. 137/2004 Sb., o hygienických požadavcích na stravovací služby a o zásadách osobní a provozní hygieny při činnostech epidemiologicky závažných, v platném znění.

I. Identifikace provozovatele:

    Provozovatel: Zdeńka Kudrnová

    (dále jen pracovník)

    Sídlo: Podbrdy 76, 267 27 Podbrdy
    IČ: 72796812

    Tel. : +420 735 145 555
    E-mail: zdenka@uvolnenitela.cz

    Web: www.uvolnenitela.cz
    Provozní doba: dle telefonických objednávek

    Vznik oprávnění pro výkon činnosti: - 27.03.2023

    Druh a rozsah poskytovaných služeb:
    Masérské, rekondiční a regenerační služby

II. Druh a rozsah poskytovaných služeb:

Služby vykonává pracovník s příslušným vzděláním, odbornou způsobilostí a znalostmi nutnými k ochraně veřejného zdraví.

  • Zdravotní průkaz osoby poskytující služby je uložen v sídle. Je k předložení na vyžádání klienta.

  • Poskytované jsou masérské služby sportovní, regenerační, rekondiční a relaxační.

  • Služby jsou poskytované v domácím nebo v hotelovém prostředí, ve sportovních zařízeních, firemních prostorech a dalších prostorech dle požadavků klienta.

  • Výkony porušující integritu kůže se neprovádí.

III. Podmínkou pro poskytnutí služeb:

  • Přístup k umyvadlu s pitnou tekoucí teplou i studenou vodou.

  • Přístup na WC.

  • Dostatečné osvětlení a teplota v místnosti.

  • Prostor pro převléknutí maséra do pracovního oděvu.

  • Dostatečný prostor pro rozložení přenosného masérského lehátka.

  • Dostatečný manipulační prostor pro maséra.

IV. Použití strojů, přístrojů a dalších zařízení:

  • Masážní skládací dřevěné lehátko značky Master Massage – Montclair Barcelona.

  • Nejsou používány žádné speciální přístroje.

V. Kontraindikace (okolnost nebo stav vylučující některé postupy a výkony při poskytování služeb):

  • Služba bude poskytována pouze zdravým a dospělým jedincům, eventuelně po konzultaci s lékařem (např. těhotenství).

  • Poskytnutou službou nejsou sledovány terapeutické účinky, tedy léčení, terapie či uzdravení.

  • V rámci výše uvedené poskytované služby nesmí být prováděny výkony na nemocné kůži, manipulace s jizvami a mateřskými znaménky, výkony na sliznicích, oční spojivce a rohovce.

  • Při náhodné kontaminaci pokožky osoby poskytující službu nebo zákazníka biologickým materiálem (zejména krví) musí být provedena desinfekce kontaminovaného místa desinfekčním přípravkem s virucidním účinkem.

VI. Zásady osobní hygieny:

  • Osoba poskytující službu si myje ruce v tekoucí teplé vodě s použitím vhodného mycího (případně dezinfekčního) prostředku v umyvadle určeném pro mytí rukou před a po každém poskytnutí služby, po použití toalety, po manipulaci s odpady a při jiném znečištění. K osoušení rukou se používají vysoušeče či ručníky pro jednorázové použití.

  • Osoba poskytující službu nosí po celou dobu poskytování služby čistý pracovní oděv a obuv.

  • Osoba poskytující službu se nepohybuje v pracovním oděvu a v pracovní obuvi mimo místo, kde jsou služby poskytovány.

  • Osobní ochranné pracovní prostředky, které odpovídají prováděné pracovní činnosti, se používají pouze čisté a bezpečné pro zdraví osob.

VII. Lékárnička:

  • Lékárnička je vybavena dle charakteru poskytované služby a dále přípravky určenými k zástavě kapilárního krvácení, např. Gelita-spon, přípravky k dezinfekci drobných poranění - prostředky s antiseptickým a s virucidním účinkem, např. Jodisol.

  • Doba použitelnosti (exspirace) prostředků lékárničce nesmí být překročena. Pro každý zákrok musí být použito čistého vatového tamponu, který nelze opakovaně používat.

VIII. Ochrana zdraví spotřebitele:

  • Oděv zákazníka je nutno při práci krýt čistou rouškou.

  • Při všech úkonech musí být na každého zákazníka použity ručníky a ubrousky vyprané, vyžehlené nebo jednorázové.

  • Podpěry pod hlavou musí být přikryty podložkou na jedno použití.

  • Osoba poskytující službu musí být vybavena dostatečným množstvím nástrojů a pracovních pomůcek tak, aby na každého zákazníka byly používány čisté. Pracovní pomůcky, které se těžko čistí a dezinfikují, je zakázáno používat. Pro každého zákazníka se používají čistě umyté a vydezinfikované nástroje, event. sterilní dle charakteru poskytované služby.

IX. Dezinfekce ploch, nástrojů, pomůcek:

  • K dezinfekci se používají pouze schválené dezinfekční prostředky, a to dle návodu k použití na etiketě výrobku. Z důvodu zabránění vzniku odolnosti mikroorganizmů vůči přípravku, event. alergizaci osoby poskytující službu, se dezinfekce různými aktivními látkami střídají v intervalu jednoho týdne. Dezinfekční prostředky nesmí mít prošlou dobu použitelnosti.

  • Nástroje a pomůcky se po použití řádně mechanicky očistí, omyjí horkou vodou s přídavkem saponátu, vydezinfikují a opláchnou pitnou vodou.

  • V případě znečištění biologickým materiálem se okamžitě překryjí plochy, předměty a nástroje kontaminované biologickým materiálem mulem nebo papírovou vatou namočenou v účinném dezinfekčním prostředku s virucidním účinkem (viz návod na etiketě výrobku). Po expozici se místo očistí a provede se úklid s použitím dezinfekčního prostředku. Nástroje se po dezinfekci prostředkem s virucidním účinkem (lze ponořit do připraveného dezinfekčního roztoku s virucidním účinkem) mechanicky očistí horkou vodou s přídavkem saponátu, usuší, uloží do obalu a vysterilizují.

  • Při náhodné kontaminaci pokožky osoby poskytující službu nebo zákazníka biologickým materiálem musí být provedena dezinfekce kontaminovaného místa dezinfekčním prostředkem s virucidním účinkem (viry ničícím).

X. Sterilizace:

  • Neprovádí se.

XI. Kosmetické přípravky:

  • Je povoleno používat pouze kosmetické přípravky, které vyhovují právním předpisům na ochranu veřejného zdraví.

XII. Zásady běžné očisty pracovního místa:

  • Po ukončení obsluhy každého zákazníka musí být pracovní místo řádně očištěno, použité nástroje a prádlo uloženo zvlášť od čistého, papírové ubrousky a vata uloženy do kryté nádoby nebo igelitového obalu. Tato nádoba musí být denně vyprázdněna a dezinfikována. Igelitový obal je používán jednorázově. Vaničky, mísy a umývadla musí být po každém použití vymyty a dezinfikovány.

  • Minimálně jedenkrát týdně jsou veškeré pomůcky čištěny za použití dezinfekčního prostředku.

XIII. Manipulace s tuhým komunálním odpadem a nebezpečnými odpady:

  • Nebezpečné odpady během poskytování služeb nevznikají.

  • Ukládání tuhého komunálního odpadu je realizováno do kryté nádoby na odpadky, která se denně vyprazdňuje, dezinfikuje nebo do igelitového obalu na odpadky, který je používán jednorázově.

  • Tento odpad je likvidován po odchodu od klienta, uložením do nádob určených na komunální odpad.

  • Likvidace odpadů je zajištěna smluvně.

XIV. Způsob zacházení s prádlem:

  • V sídle firmy je vyčleněný omyvatelný nábytek vhodný k oddělenému skladování čistého a použitého či špinavého prádla. Tento nábytek je jednou týdně nebo dle potřeby dezinfikován.

  • K oddělenému ukládání čistého a použitého či znečištěného prádla je využito jednorázového igelitového obalu nebo uzavíratelných plastových boxů, které jsou jednou týdně nebo dle potřeby dezinfikovány.

  • Při praní, sušení, žehlení a ukládání použitého či špinavého prádla je zamezeno styku s civilním prádlem. Tyto úkony jsou realizovány v místě sídla.

  • Pro transport pomůcek je využívána cestovní taška, kosmetický kufr a obal na masérské lůžko. K oddělenému transportu čistého a použitého či znečištěného prádla je využito jednorázového igelitového obalu nebo uzavíratelných plastových boxů, které jsou jednou týdně nebo dle potřeby dezinfikovány. Při transportu je s pomůckami nakládáno opatrně, aby nedošlo ke kontaminaci.

  • Pracovní oděv a obuv je ukládána a prána mimo civilní ošacení v místě sídla.

  • V případě znečištění pracovního oděvu je k dispozici náhradní čistý oděv.

  • Praní probíhá v prostředcích s dezinfekčním účinkem k tomu určených.

Je zamezeno vstupu nepovolaných osob a zvířat na místo, kde jsou služby poskytovány s výjimkou vodícího psa pro nevidomé osoby.

V místě, kde jsou služby poskytovány je zakázáno jíst, pít, kouřit (mimo prostory vyčleněné pouze pro personál).

Datum zpracování: 18. 04. 2023

Provozní řád zpracoval: Zdeňka Kudrnová

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Provozní řád dle § 21 odst. 3 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví, ve znění pozdějších předpisů

Provozní řád masáží

1. Záhlaví:

  • Zařízení: Yogaway, Na Parkáně 367/14, 266 01 BEROUN, tel: 735145555, email: zdenka@uvolnenitela.cz

  • Provozovatel: Zdeňka Kudrnová, IČO: 72796812, Podbrdy 76, Podbrdy

tel: 735145555, email: zdenka@uvolnenitela.cz

  • Počet zaměstnanců: 0

  • Provozní doba: dle předchozí telefonické domluvy

  • Poskytované služby: Masérské, rekondiční a regenerační služby


Oprávnění pro výkon činnosti:

  • Kolaudační rozhodnutí, souhlas s užíváním: Městský úřad Beroun - odbor územního plánování a regionálního rozvoje, Husovo nám. č.p. 68, Beroun- Centrum, 266 01 Beroun 1

  • Datum vydání: 28.11.2023

  • Spis. zn.: 81890/2023/VÝST

  • Živnostenské oprávnění: Vydal Obecní živnostenský úřad, Masérské, rekondiční a regenerační služby ze dne 27.03.2023

  • Provedené rekvalifikační kurzy:Osvědčení o získání profesní kvalifikace Masér pro sportovní a rekondiční masáže, vydané de 14.2.2023

  • Originály dokumentů, příp. kopie jsou k dispozici u provozovatele na provozovně.

Zařízení tvoří následující místnosti a prostory:

A) provozní místnost (o ploše 15 m2): v 1 NP komerčného objektu na výše uvedené adrese.

+ vybavení:

  • masážní lehátko (1ks)

  • klekací masážní stolička (1ks)

  • skříň s přihrádkami (1ks)

  • pojízdný stolek (2ks)

  • stolek (1ks) + křesílka (2ks)

  • věšák (2ks)

  • umyvadlo s teplou a studenou vodou (1ks)

  • skříňka pod umyvadlo (1ks)

  • koš na odpadky (1ks)

  • koš na použité prádlo (1ks)

B) vedlejší prostory (o ploše 10 m2): hygienické zázemí pro personál (1x kabina WC), hygienické zázemí pro zákazníky (1x kabiny WC, umyvadlo v předsíni, 1x sprchový kout), úklidová komora s výlevkou s přívodem teplé a studené vody.

Parametry prostředí:

  • větrání: přirozené (okna)

  • osvětlení: kombinace denního (okna) a umělého (zářivky/žárovky) osvětlení

  • vytápění: radiátor pod oknem

  • úprava povrchů podlah a stěn:Provozní místnost: keramická dlažba, výmalba, tapety a keramický obklad kolem umyvadla. Toalety: litá podlaha, keramický obklad, výmalba, Sprcha: litá podlaha, výmalba, plast

Přístrojové vybavení a jeho použití:

  • žádne

Používané masážní přípravky:

  • rostlinné oleje (kokosový, mandlový, slunečnicový) v bio kvalitě

  • S přípravky je nakládáno dle přiloženého návodu k použití a skladování. Přípravky nesmí mít prošlou dobou expirace uvedenou na obalu.

Používané masážní pomůcky:

  • jednorázové rukavice (nitrilové, vinylové, latexové). Jednorázové pomůcky se opakovaně nepoužívají.

  • Při poskytování služeb jsou používány jen pomůcky, kosmetické prostředky, přístroje a další výrobky, které splňují požadavky platných, obecně závazných právních předpisů, které se na ně vztahují.

Evidence:

Provozovatel vede elektronickou evidenci klientů a dokumentaci o seznámení klienta s možnými kontraindikacemi výkonu a dalšími riziky výkonu dle charakteru poskytované služby včetně upozornění klienta na dobu a postup, který je nutno dodržovat po ukončení poskytnuté služby.

2. Zásobování vodou:

Zásobování veřejným vodovodem: zásobování studenou a teplou užitkovou vodou z veřejného vodovodního řádu města Beroun

3. Nakládání s odpady a odkanalizování:

  • Četnost odstraňování odpadu komunálního: provozovna je vybavena dostatečným množstvím odpadkových košů – vyprazdňování 1x denně s následnou očistou, dezinfekcí a vložením nového igelitového obalu.

  • Odvoz komunálního odpadu zajišťuje obec Libomyšl dle svozového plánu, 1x týdně.

  • S odpadem kontaminovaným biologickým materiálem se nakládá jako s odpadem nebezpečným.

Nebezpečný odpad: nevzniká

Odpovědná osoba: Zdeńka Kudrnová

4. Zásady poskytování služeb zákazníkům:

  • Pracovní oděv: zaměstnanci používají ochranný pracovní oděv světlé barvy a vhodnou pracovní obuv. Před zahájením pracovního procesu se zaměstnanci převléknou do čistého pracovního ochranného oděvu, který je měněn v průběhu pracovní doby v případě znečištění nebo kontaminace biologickým materiálem. Doplňte popis odděleného ukládání civilního a pracovního oděvu.

  • Nehty provozovatelky jsou vždy krátce ostříhané.

  • Mytí a dezinfekce rukou personálu: před a po každém poskytnutí služby, po použití WC, při přechodu z práce nečisté na čistou. Mytí rukou probíhá v tekoucí teplé vodě s použitím mycího a dezinfekčního prostředku, osušení rukou jednorázovým papírovým ubrouskem. Používá se antibakteriální mýdlo

  • Neprovádí se výkony: na nemocné kůži, manipulace s jizvami a mateřskými znaménky,výkony na sliznicích, oční spojivce a rohovce apod.

  • Manipulace s jednorázovým materiálem: použitý materiál na jedno použití je likvidován ihned zdravotně nezávadným způsobem, bez jakékoliv další manipulace

Odpovědná osoba: Zdeňka Kudrnová

5. Úklid:

  • Popis a četnost úklidu:Úklid všech prostor v rámci provozovny je prováděn bezprostředně po znečištění, jinak dle potřeby, nejméně však 1x denně na vlhko. Nejméně jednou týdně s použitím dezinfekčních roztoků dle návodu k použití.

  • V rámci úklidu je prováděna očista všech podlah, pracovních ploch včetně nábytku,

  • Uložení úklidových pomůcek a prostředků: uzavíratelné skříňce pod umyvadlem

  • Používané úklidové prostředky: Savo, Domestos, Sanytol

  • Mytí oken, dveří a svítidel: 1x 3 měsíce, včetně praní záclon a závěsů, mytí žaluzií, jinak bezprostředně po znečištění.

  • Malování, oprava omyvatelných částí stěn: min. 1x 2 roky, jinak bezprostředně po znečištění nebo poškození.

Odpovědná osoba: Zdeňka Kudrnová

6. Dezinfekce:

  • K dezinfekci se používají pouze schválené prostředky (virucidní, baktericidní a fungicidní účinek) a je dodržován návod k jejich použití stanovený výrobcem

  • Osobní ochranné pomůcky při práci s dezinfekčními prostředky: uveďte jaké, dle charakteru poskytované služby (např. pracovní oděv, pracovní obuv, zástěra, ochranná rouška, ...)

  • Poučení pracovníků o zásadách první pomoci: ano, min. 1x ročně

  • Četnost střídání dezinfekčních prostředků: min. 1x 3 měsíce, dle účinné látky v dezinfekčním prostředku

  • Uložení dezinfekčních prostředků:skříňka pod umyvadlem v provozní místnosti

  • Dezinfekční prostředky na pokožku: Spitaderm, Septoderm, Sterillium,

  • Dezinfekční prostředky na plochy a povrchy: Incidur, Incidin, Savo, Desident spray, Sekusept aktiv

  • Dezinfekční prostředky na pomůcky (lávové kameny, atd.): Desident spray, Despray

Dezinfekce nástrojů a pomůcek, které neporušují integritu kůže:

Použité nástroje a pomůcky jsou po každém zákazníkovi takto zabezpečeny:

  1. Postup při čištění a dezinfekci nástrojů a pomůcek(I. stupeň dezinfekce): pracovní nástroje a pomůcky vždy po každém použití řádně mechanicky očistíme, omyjeme horkou vodou s přídavkem saponátu, dezinfikujeme a nakonec opláchneme pitnou vodou.

  2. Nástroje kontaminované biologickým materiálem:nejdříve vložíme do připraveného dezinfekčního roztoku s virucidním účinkem (I. stupeň dezinfekce), po uplynutí expoziční doby nástroje vyjmeme, opláchneme pitnou vodou, mechanicky očistíme, osušíme. Následuje II. stupeň dezinfekce; nástroje vložíme do připraveného dezinfekčního roztoku, po uplynutí expoziční doby nástroje vyjmeme, opláchneme pitnou vodou, osušíme a uložíme do uzavíratelné dózy.

  • V případě kontaminace ploch a předmětů biologickým materiálem, se provede jejich okamžité překrytí mulem nebo vatou namočenou v účinném dezinfekčním prostředku s virucidním účinkem. Po expozici se místo očistí a provede se úklid s použitím dezinfekčního prostředku.

  • Při náhodném porušení integrity kůže u spotřebitele nebo zaměstnance se provede dezinfekce místa poranění, a to dezinfekčním prostředkem s virucidním účinkem, překryje sterilním obvazem. Dále se postupuje dle charakteru poranění.

  • Dezinsekce a deratizace se provádí profylakticky jedenkrát ročně a dle potřeby - použití přípravků k tomu vhodných po konzultaci s odbornými pracovníky DDD (dezinfekce, dezinsekce, deratizace).

Odpovědná osoba: Zdeńka Kudrnová

7. Manipulace s prádlem:

  • V provozovně je používáno prádlo, které je z materiálu, který se dá vyvařit (bavlněné ručníky, bavlněné prostěradla.) nebo jsou používány pomůcky určené k jednorázovému použití.

  • Masážní lehátko je pro každého zákazníka přikryté čistým prostěradlem a jsou připravené čisté bavlněné ručníky.

  • Prádlo je poskytováno pro každého zákazníka jednorázově, opakované použití prádla se nepřipouští.

  • Uložení čistého prádla: čisté prádlo je uskladněno v sídle firmy v samostatné skříni pravidelně 1x týdně dezinfikova

  • Uložení použitého prádla:použité prádlo se uchovává v jednorázových plastových pytlích ve provozovně a místě k tomu určeném.

  • Transport čistého a použitého prádla: čisté prádlo se převáží v přepravním plastovém vaku, který se čistí a dezinfikuje každy den po použití. použité prádlo se převáží v jednorázových igelitových pytlích. Prádlo se převáží tak, aby nedošlo k poškození obalu.

  • Praní prádla: odvoz použitého prádla k vyprání probíhá každý den po skončení provozní doby. Pradlo se pere v domácím prostředí odděleně od ostatníhoprádla. Pere se na 90°C a následně se suší v sušičce a vysokou teplotu. .

Odpovědná osoba: Zdeňka Kudrnová

8. Lékárnička 1. pomoci:

  • Provozovna je vybavená lékárničkou 1. pomoci, její obsah je v souladu s poskytovanými službami. Lékárnička 1. pomoci obsahuje dezinfekční prostředky, obvazový materiál, náplasti atd. Pravidelně probíhá kontrola expirace obsahu lékárničky 1. pomoci.

Na pracovišti je přísný zákaz kouření, konzumace jídla a vstupu zvířat s výjimkou vodících psů nevidomých osob.

V provozovně nelze přechovávat předměty pracovníků nesouvisející s výkonem práce.